Rabu, 3 Mac 2010

Memori Hidup 1

Assalamualaikum semua...
hari nih aku rasa blur jer, yela nk study xmasuk2 pn g... jadi mungkin dalam setengah jam aku ambik utk tatap blog nih dapat release blur aku... amin....
Sambungan kepada kisah budak 2h.... Setelah dia mengenal alam Pasti, dia mula menjejak kaki ke sekolah rendah.. kat sekolah rendah pn masih sama perangai dia iaitu menyusahkan mak ayah dia n juga malas belajar bahkan semakin menjadi2... sering kali time PIBG sekolah, dia memalukan ibu bapa dia depan cikgu... tapi sang ibu n bapa budak 2h xmengalah dan terus berusaha untuk mendidik budak 2h sehingga kenal nilai hormat n so on... aku taw mungkin anda semua terfikir macam ne aku leh taw cerita sal budak 2h, sebab budak 2h adalah kenalan rapat ku time sekolah menengah, n sekarang dah pn memjejak kaki kat universiti Awam di malaysia... aku sambung balik... akhirnya budak 2h apabila menjejak kaki ke darjah 6 baru lah ada mula nampak bibit-bibit perubahan... yela, i2 pn dengan usaha ibu n bapanya yang tidak pernah mengabaikan anak-anaknya dari sudut agama terutamanya dan dunia amnya... banyak perubahan yang dilakukan sebagai contoh solat 5 kali sehari, puasa penuh di bulan ramadhan n solat sunat tarawih n witir tiap2 malam pada bulan puasa.. bagi aku untuk budak yang baru berusia 12 tahun i2 adalah sesuatu yang hebat.. yela budak2 lain time 2h masih g dalam dunia kanak2 kan... dia juga dah mula belajar, i2 pn semata2 kerana UPSR... setelah mendapat keputusan UPSR, satu g perubahan yang dia dah wat kat diri dia n ada pula bermacam konflik, yela dah nk masuk ke alam keremajaan yang menentukan pegangan diri budak 2h.... Nak taw?? T, lepas test 2 sistem elektri aku cerita panjang llebar sal udak 2h... n klu nk mendugapan xpe post jer kat bawah..huuhu

Tiada ulasan: